Van start..... - Reisverslag uit Lit-et-Mixe, Frankrijk van Sonja Brongers - WaarBenJij.nu Van start..... - Reisverslag uit Lit-et-Mixe, Frankrijk van Sonja Brongers - WaarBenJij.nu

Van start.....

Door: Sonja

Blijf op de hoogte en volg Sonja

26 Augustus 2019 | Frankrijk, Lit-et-Mixe

Van start

Lit-et-Mixe, Les Landes, Frankrijk, ...........26 augustus 2019.

Heb een moment en inspiratie gevonden, even een eerste bericht te maken...

Dagen vliegen voorbij, het fijne is dat ik niet hoef af te tellen, zoals normaal met vakantie.

Het is meer een kwestie van het vinden van een modus......

Mijn voornemen 3x per week s'ochtends hard te lopen helpt mijn oxitocine gehalte ( of hoe heet dat dat hormoon ook weer waar je een gelukkig gevoel van krijkt) op pijl te houden en ook mijn conditie. Het wonen in een kleine camper met zijn vieren, het in en uit pakken, alles weer op zijn plaats terug leggen (met kids) en constant samen opvoeden is nou niet altijd bepaald een energieleverancier.......

Maar we doen ons best.....het is onderdeel van de uitdaging.

Mijn laatste werkdag was al weer een week of zes geleden.

De eerste 2 weken hebben we hard gewerkt om het huis leeg te krijgen met tussendoor een nodige middag aan zee.

Op 1 augustus om 11:00 uur gingen onze laatste dozen de deur uit en de eerste dozen van de nieuwe tijdelijke bewoners erin....Die nacht slapen we samen met nog een berg spullen die nog in de bus ingeruimd moeten worden , in het huis van onze lieve buurtjes Kromjongh, die inmiddels een week op zee zitten.

Blij dat we de aanhanger van buurman Peverelli mogen lenen, rijden we 2 augustus bepakt en bezakt naar Vleuten.

We vieren daar Opa Cors verjaardag en camperen op de oprit. Heel gezellig fijn vertrouwd met familie....

3 Augustus reizen we naar het noorden ( Ermeloo) waar we onze campeeruitrusting verder uittesten, weer gezellig, met mijn nicht Sacha en haar man en kids. Camping met zwembad....even 3 dagen kort vakantie om 5 augustus weer wat meer in de richting van het Zuiden te komen, ter Aar, alwaar Michaël en zijn vriend Ernst een zonnepaneel op het dak van de bus bevestigen. Dat duurt 2 dagen. We logeren in het B&B op de boerderij van Lilian. De kinderen helpen schapen voeren, koeien binnenhalen en Rafaël rijd mee op de tractorvan boer Ben.

Ik wacht en help Michaël een beetje, wat uit mijn doen omdat de ingepakte bus inmiddels weer bijna elemaal uitgepakt is.

7 augustus vertrekken we toch, rond etenstijd.....

We komen traditioneel laat aan op t Beekdal, onze vertrouwde camping voor de start naar het Zuiden. Na een overnachting tuffen we op 8 augustus naar Frankrijk. Vlak over de grens slaan we ons eerste gratis kamp op in Estrun. Mooi plekje aan het water met grote plekekn voor campers, water en electra....

Dan volgt een aantal dagen van stukje rijden, wild kamperen beetje ontbijten en in een plastic zakje poepen.

We bezoeken de Eiffeltoren,

RijdRijdenzen en camperen langs de Loire.

Dan via Bordeaux en verder sturen we naar een sjiek chateau waar we 2 nachten illegaal parkeren naast het huisje van Marcus en Sarah, lekker zo'n duik in het zwembad na 5 dagen geen douche,

Aanschuiven aan de BBQ en uitgebreid ontbijt aan een grote tafel, heerlijk,gezellig!

Dinsdag nemen we afscheid en tuffen we weer verder naar het Zuiden en komen aan in het gebied Les Landes, de kuststrook tussen Bordeaux en Biarritz.

Eindelijk een tijdje een vaste plek op een camping....spulletjes buiten zetten, kids in een tentje.

Zo dat is toch fijner....

Inmiddels gesurft; " ik stond, ik stond!

Gezellig uit eten tot 11 uur....

Vakantie gevoel begint een beetje te komen......

Het Budget gooit soms wat doet in het eten, maar Michaël zegt " vertrouwen". Ik zeg "boekhouden".

Nou ja kids willen toch graag naar waterpark enöp Wifi....wellicht neem de wifi behoefte iets af ...

Nou tot zover.....voor de WIFI er de geest aan geeft

De hartelijke groeten uit Frankrijk........